Schumann

Robert Schumann
Nome: Robert Schumann
Data Nacemento: 8 de xuño de 1810, Zwickau (Alemaña)
Data Morte: 29 de xullo de 1856, Endenich (Alemaña)
Nacionalidade. Alemá
Movemento artísitico. Romanticismo. 
Artista. Compositor. 
Obras. Concerto para piano e orquestra en la menor op.54. Sonata para Piano en si menor. Sinfonía Nº 3 en mi bemol “Renana”, Op. 97.

Tanto a súa vida como a súa obra convérteno nun dos paradigmas do Romanticismo musical alemán. Foi definido como: "O máis músico de todos os románticos e o máis romántico de todos os músicos".
Fillo dun libreiro, a literatura e a música compartiron as súas inquietudes artísticas durante a súa mocidade, ata o punto de que Schumann estivo dubidando entre ambas as vocacións. Traballando moito e sendo moi débil o seu sistema nervioso, Schumann pai morreu mozo en 1826. Os cinco fillos nacidos do seu matrimonio herdaron a mesma fraxilidade nerviosa e Robert, o benxamín da familia, sufriu moito coa morte prematura dos seus irmáns e irmás. Aos 18 anos, Schumann matricúlase na Universidade de Leipzig para iniciar os seus estudos de Dereito. O mozo anotaba no seu diario como pasaba os días improvisando ao piano e escribindo fantasías literarias no canto de asistir a clases. 
En febreiro de 1830 deu un concerto de piano que foi un éxito; entón escoitou a Paganini quedando moi impresionado. Isto impulsouno a abandonar o Dereito e dedicarse por completo á música; para iso tivo que convencer á súa nai. Decide asistir ás clases de Friedrich Wieck, quen advirte que Schumann podería chegar a ser un gran intérprete e músico. No entanto, Wieck comeza a dedicarse case por completo á carreira de concertista da súa filla Clara, polo que desatende as leccións de Schumann.
En 1834 fundou, en colaboración cos seus amigos, o "Neue Zeitchrift für Musik" (Nova revista de Música), onde defendía o labor de compositores contemporáneos (Chopin, Berlioz, etc.). En abril apareceu o primeiro número da revista que se publicaría dúas veces por semana.
Toda a súa produción musical ata 1840 foi escrita para piano. O desexo de Schumann de chegar a ser un virtuoso do piano truncouse por mor dunha lesión na man dereita, da que non conseguiu recuperarse.
Os últimos anos de vida de Schumann estiveron marcados polo agravamento da inestabilidade nerviosa que o acompañou desde a súa mocidade, tras un intento de suicidio en 1854, foi internado nunha casa de saúde en Endenich, onde permaneceu recluído ata a súa morte.  

Outras cousas:

Clara Schumann
# Clara e Robert protagonizaron unha historia romántica. Cando Robert coñeceu a Clara, ela tiña 9 anos idade, e el 18; non pasou moito tempo para que Schumann notase e comezase a admirar os incribles dotes de pianista da nena, a cal estaba sendo preparada polo seu pai, Friedrich Wieck, profesor de piano de Robert. Esta nena, chegaría a ser unha das mellores pianistas de Europa. Pouco a pouco un interese máis persoal foise apoderando de Robert. Xogaba con ela aos máis variados xogos infantís; líalle historias e contos e foi caendo en conta, que cando se afastaba de Clara, un baleiro apoderábase del.
Clara pola súa banda, a partir dos doce anos, comezou a adoralo, reservadamente, calladamente, pero totalmente. Cando ela chegou aos 16 e el aos 25, déronse conta que estaban namorados. Clara estaba a piques de iniciar unha xira de concertos co seu pai e Robert chegou para despedirse. Ela acompañouno escaleiras abaixo. Ao chegar abaixo, Schumann volveuse para dicirlle adeus. El mirouna aos ollos e impulsivamente tomouna nos seus brazos e bicouna. "Pensei que me ía a desmayar", confesou posteriormente Clara.
Wieck (pai de Clara) non tiña intención algunha de alentar este romance, ao contrario, opúxose por todos os medios a esta relación. O afán de converter a Clara nunha gran pianista, impedíalle pensar en calquera eventual matrimonio para a súa filla e alumna. Ademais de considerar que os escasos medios económicos de Robert non o facían un pretendente atractivo, ademais había outro grave impedimento, en opinión do profesor Wieck, quen vía en Schumann un compositor neurótico e aínda máis, de escasa moralidade. Por todo iso, prohibiulle a Clara  ter calquera contacto persoal ou por carta con Robert e terminou por enviala a cidade de Dresden.
Cando Schumann seguiuna alí e foi recibido por Clara, a furia de Wieck chegou ao paroxismo. Ameazou a Schumann con matalo. Os seguintes 15 meses foron un verdadeiro inferno para os mozos namorados. Non puideron verse nin escribirse. A pesar de todo isto, a parella tiña a  determinación de casar axiña que Clara chegase á maioría de idade. Esta situación prolongouse por catro interminables anos. Clara iniciou unha das súas xiras de concerto que concluíu con gran éxito.
Finalmente, Schumann apelou ao último recurso que lles quedaba: a corte de xustiza. Robert presentou unha demanda contra o seu futuro sogro, para obrigalo legalmente a permitir o matrimonio da súa filla. Logo de varios longos meses de xuízos, a corte fallou a favor de Schumann. O 12 de Setembro de 1840, el e Clara casaron finalmente. Ao día seguinte Clara cumpriu o 21 anos e non sería necesario ningún permiso paterno para casar. "Este foi o día máis fermoso e memorable da miña vida", escribiu Clara no seu diario.
Os primeiros anos foron de perfecta felicidade, anos de creacións musicais. Nun só destes anos, compuxo para a súa esposa 150 cancións, a máis doutras grandes composicións. Ambos creceron artisticamente, ela chegou a ser a máis grande pianista da súa xeración, el un dos mellores compositores do Romanticismo, quizais o máis grande de todos.
Co tempo, un novo compositor alemán, sensible e tímido, Johannes Brahms, chegou a casa da parella para estudar con Robert. Enseguida admira a Clara, como muller e como músico, e namórase dela. É un amor imposible polo respecto que ambos senten por Robert, de quen se ocuparán xuntos no transcurso dunha enfermidade que o levará á tolemia e pronto á morte. Tras o seu falecemento nunha clínica psiquiátrica, conservarán unha amizade durante case toda a súa vida e unha correspondencia de cartas de amor durante moitos anos, pero nunca pensaron en formar un matrimonio.

# Era tanta a súa obsesión por lograr a perfección dos movementos da man durante a interpretación, que adoitaba atar o seu dedo corazón a unha taboíña durante os ensaios para independizar o movemento do resto dos dedos. Esta caprichosa técnica terminou provocándolle unha lesión irreversible que acabou coa súa carreira de pianista.

# Os médicos da época recomendaron a Schumann un tratamento singular para recuperar a mobilidade do dedo afecto: "baños animais", consistían en introducir a man no corpo dun animal morto, aproveitando desta forma a súa calor. Un tratamento diferente recomendoulle o homeópata Franz Hartmann: prohibiulle beber café, viño e cervexa. O certo é que a inmobilidade do seu dedo obrigaríalle a afastarse da interpretación.

# Tratou de suicidarse en 1854 e pouco despois foi ingresado nunha clínica para enfermos mentais en Enderich, onde morrería dous anos máis tarde un 29 de Xullo. Desde a adolescencia sufriu trastornos mentais que se foron complicando na súa madurez ata crear un cadro clínico que incluía trastornos do soño, insensibilidad, rixidez e repentinos temores

# Robert Schumann tiña unha enfermidade que lle facía ver persoas que non existían, probablemente esquizofrenia. Moitas veces "invitaba" ao compositor Bach (xa había cen anos que estaba morto) á súa casa.